مشاوره و همکاری: 09199060659
بستن منو

پیکوفلز

گروه فلزکاری عبدی

درب چیست و انواع درب

منتشر شده در 7 دی 1402

درب چیست و انواع درب

درب یک سازه فلزی ، چوبی ، آلومینیومی یا ... میباشد که برای محافظت از حریم خصوصی خود از آن استفاده میکنیم.

یکی از اولین سازه های بشر که برای محافظت از منطقه امن خود ساخته است احتمالا درب میباشد. درب (در) یکی از اصلی ترین نیاز های محل زندگی ماست که برای محافظت از چهار دیواری خود از آن استفاده میکنیم. این سازه از کنار هم قرار گرفتن قطعات چوبی ، فلزی – آهنی ، آلومنیوم و ... ساخته میشود.

قدیمی ترین مدارک و شواهد موجود درب و پنجره در معماری ایرانی را می توان در نقش قلعه های مادی در آثار دوره شاروقین یافت]منبع[. بر اساس نمونه های یافته شده اکثر آنها از چوب ساخته شده و برای زینت بخشیدن به آن از هنر آهنکوبی استفاده شده است. در تاریخ معماری ایرانی ، معماران همواره تلاش می کردند تا درب ها را به صورت مستطیلی بسازند تا باز و بسته شدن آن ساده باشد ؛ آنها برخی قطعات چوبی که نقش نعل درگاه را بازی می کرده بالای کلاف درب قرار میدادند تا عمل ساده بودن را آسان تر از قبل کند. با گذر زمان و پیشرفت بشر و رخداد هایی که باعث رشد بشر میشد معماری هم پا به پای زندگی انسان رشد کرد و درب هایی با طراحی جدید ساخته و روانه بازار شدند. در ادامه با تاریخچه درب فلزی و انواع درب که امروزه استفاده بسیاری در زندگی انسان دارد آشنا می شویم.

درب فلزی-آهنی

یکی از درب هایی که از گذشته در ورودی خانه ها و حیاط ها دیده می شود درب ساخته شده با فلز آهن است. در معماری و طراحی امروزی ، درب حیاط هر ساختمانی نشانی از سلیقه سازنده در طراحی و پیاده سازی نمای ساختمان دارد و هرچقدر اهمیت بیشتری در طراحی و اجرای کار داشته باشیم امنیت ، زیبایی و نوآوری مدرن تری را به ارمغان می آوریم. به دلیل ایمنی و استحکام آهن ، استفاده از درب فلزی در ورودی خانه ها امنیت مجموعه را بسیار بالا برده و راه های نفوذ را به حداقل رسانده است ؛ انتخاب درب آهنی شیک و زیبا با استحکام بالا نکته مهمی است که باید در هنگام ساخت یا خرید به آن دقت شود. زمانی که میخواهید درب فلزی خریداری کنید یا سفارش ساخت آن را به یک کارگاه جوشکاری بدهید به نکاتی همچون : زیبایی ، ظرافت ، ماندگاری و دوام ، ایمنی ، استحکام بالا و تناسب طراحی درب با نمای ساختمان توجه کنید.

برای سفارش انواع درب فلزی با ما تماس بگیرید و یا از طریق لینک های زیر از نمونه کار های ما بازدید کنید !

نمونه کار های درب فلزی در پیکوفلز:

درب آهنی

درب فرفورژه

درب گاراژی

درب نفر رو

درب فلزی طرح چوب

درب فلزی طرح cnc

درب آهنی طرح سنگ

درب پارکینگ

در ادامه با انواع درب که با فلز آهن طراحی و ساخته می شود آشنا می شویم.

1- درب ضد سرقت

امروزه مردم بیشتر نگران حریم خصوصی خود هستند و اقدامات زیادی را در برابر دزد ها و متجاوزین انجام میدهند. طبیعتا هیچ یک از ما دوست نداریم ، نیمه شب یا حتی در طول روز فردی ناخواسته وارد حریم خصوصی ما شود. از سوی دیگر جرایم مربوط به سرقت روز به روز درحال افزایش است و با پیگیری اخبار میتوان خبر های زیادی در این زمینه مطالعه کرد. برای این منظور و ارتقای امنیت خانه راه های متفاوتی مانند درب های ضد سرقت ، سیستم های ضد سرقت و ... را میتوان انتخاب کرد.

 در زندگی امروز استفاده از درب ضد سرقت در خانه ها و اماکن اداری ، تجاری و مسکونی مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است. درب های ضد سرقت راه های نفوذ به فضای داخلی را به حداکثر می رسانند ، احتمال سرقت را کاهش میدهند و به عنوان عاملی بازدارنده محسوب می شوند. به عبارتی درب ضد سرقت برای افرادی که در یک حریم سکونت دارند اطمینان خاطر ایجاد میکند و امنیت فضای داخل را افزایش میدهد. درب های ضد سرقت در نمونه های مختلف چوبی، فلزی و ... ساخته می شوند. یکی از بهترین انواع درب ضد سرقت برای افزایش استحکام و ایمنی درب های ضد سرقت فلزی میباشد. با توجه به اینکه آهن استحکام بالایی دارد به یک گزینه مناسب برای طراحی و ساخت درب های فلزی تبدیل شده است. با رعایت برخی استاندار ها میتوان درب های ضد سرقت مدرن و زیبایی را طراحی و تولید کرد. برای سفارش و ساخت انواع درب ضد سرقت فلزی میتوانید نمونه کارهای مارا مشاهده کنید و تماس بگیرید.

مشاهده نمونه درب های ضد سرقت

2- درب طرح چوب

یکی دیگر از انواع درب ها از نظر متریال ساخت درب های فلزی طرح چوب میباشد. این درب ها از ترکیب فلز و چوب ساخته شدند که معمولا کلاف و چهارچوب آنها فلزی و طراحی داخل آنها چوبی می باشد. درب های طرح چوب به دلیل زیبایی ، استحکام ، ایمنی و دوام بالا به یکی از انتخاب های مناسب جهت خرید برای نصب در اماکن مختلف تبدیل شده اند. درب های چوبی در معماری کهن بسیار دیده می شوند ؛ در معماری ایرانی یکی از نماد آثار بزرگ تاریخی درب های چوبی بوده است که به خوبی اصالت و عظمت معماری ایرانی در زمینه ساخت این سازه های چوبی را به رخ می کشد. از انواع درب های طرح چوب میتوان به درب پارکینگ ، درب های ضد حریق ، درب ورودی نفر رو ، درب ضد سرقت و ... اشاره کرد. برای داشتن یک سازه زیبا و مدرن طرح چوب در طراحی و ساخت این محصولات می توان از متریال های مختلف مانند فرفورژه ، انواع پروفیل ، ورق و دیگر مقاطع آهنی استفاده کرد.

مشاهده نمونه درب های طرح چوب

3- درب طرح سنگ

درب طرح سنگ نمونه ای از انواع محصولاتی است که جذابیت خاصی را به همراه دارد و با داشتن استاندارد های لازم و ویژگی های موثر مانند استحکام ، زیبایی ، ایمنی و دوام بالا یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در نمای ساختمان ها است. این درب از ترکیب فلز آهن و سنگ ساخته می شود که به دلیل استفاده از این دو متریال وزن زیادی را به همراه دارد ؛ اما یکی از مزیت های استفاده از این گزینه در ورودی ساختمان ها زیبایی آن است که بسیار جلب توجه میکند. درب های طرح سنگ معمولا در ورودی پارکنیگ ها، گاراژ ها و یا ورودی ساختمان نصب می شوند. سبک طراحی و نوع انتخاب متریال ها از دید هر سازنده ای متفاوت است ؛ ساخت درب های فلزی طرح سنگ نیاز به رعایت ظرافت و نکاتی دارد که باید در ساخت آن دقت و توجه لازم به کار برود.

گروه فلزکاری عبدی با تیم حرفه ای و متخصص خود نمونه های حرفه ای از این محصول را در رزومه کاری خود ثبت کرده است.

مشاهده نمونه درب های طرح سنگ

4- درب فرفورژه

یکی از فلزاتی که در دنیای مدرن ساخت و ساز ، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده فرفورژه است. هنر گل نرده سازی که از قدیم در کارگاه های آهنگری به شیوه های سنتی با گداختن ، شکل دادن و یا ریخته گری آهن و سایر فلزات در تاریخ صنعتی ایران انجام میشد امروزه پیشرفت زیادی پیدا کرده و خود به یک صنعت تبدیل شده است که در کارگاه ها و کارخانه های بزرگ تولید فرفورژه طراحی و ساخته می شود. فرفورژه به قطعات فلزی که داخل کوره های آتش ذوب می شود و سپس در قالب ها به وسیله ابزارآلات مختلف حالت میگیرد می گویند. یکی از کاربرد های این محصولات در ساخت درب های فرفورژه است. درب های فرفورژه طراحی بسیار مدرن و زیبایی دارند که نمای ساختمان را چند برابر زیباتر از قبل می کنند. محصولات مختلفی با فرفورژه ساخته می شوند که بخشی از آنها عبارتند از : درب های ورودی نفر رو ، پارکینگ ، گاراژ ، نرده های روی دیوار ، دکوراسیون های داخلی و ...

مشاهده نمونه محصولات فرفورژه

5- درب معمولی (با آهن کلافی لنگه دری)

در بعضی از خانه ها و یا اماکن گوناگون مانند درب انباری یا درب اتاق آسانسور نیازی به طراحی پیچیده یا خاصی نیست ، یک درب ساده و سبک اما محکم و ایمن انتخابی بسیار خوب و کارآمد است. آهن کلافی لنگه دری یکی از آهن های معروف در دنیای جوشکاری است که استفاده زیادی در تولید درب و پنجره دارد. همانطور که اشاره شد محصولات ساخته شده با این آهن وزن کمتری نسبت به سایر محصولات فلزی دارند. پروفیل لنگه دری جذابیت زیبایی شناختی خاصی دارد که در طراحی شیک و مدرن آن نهفته است ؛ این جذابیت ها انعطاف پذیری خاصی به معماران می دهد تا از نظر بصری خروجی مدرن تر و زیبا تری داشته باشند.

6- درب های اتوماتیک

بسته به استفاده از درب ساخته شده در موقعیت های مختلف مانند پارکینگ ها برای سهولت باز و بسته شدن و رفت و آمد سریعتر از درب های اتوماتیک استفاده میکنیم. درب های اتوماتیک درب هایی هستند که باز و بسته شدن آنها بدون دخالت دست صورت می گیرد و کار را بسیار آسان میکند. کنترل آنها معمولا با استفاده از برخی ریموت کنترل ها یا اپلیکیشن های هوشمند انجام می شود که خود به عنوان یک محصول جداگانه قابل برررسی است. از انواع درب های اتوماتیک به در های اتوماتیک هیدرولیک ، در اتوماتیک پنوماتیک ، در اتوماتیک گیربکسی و در اتوماتیک خطی می توان اشاره کرد. هر کدام از انواع این محصول بسته به کاربرد و فضایی که قرار است درب در آنجا نصب شود ، انتخاب می شود.


نظرات محصول
برای نظر دادن ابتدا وارد حساب خود شوید.
آخرین پروژه ها

شاسی کشی تاج ساختمان

شاسی کشی نمای ساختمان، …

فلاشینگ روی دیوار

اجرای فلاشینگ روی دیوار …

جوشکاری درب فرفورژه

طراحی و ساخت درب …